Americká neziskovka Public Accountability Initiative odhaluje pozadí vládní a politické korupce v USA. Nyní si vzala na mušku 26 halasně křičících novinářů, kteří se v uplynulých dvou letech představili jako největší váleční štváči, tedy “obránci svobody syrského lidu”. Zjištění jsou velmi zajímavá. Týkají se zejména pravicových kanálů napojených na vojensko-průmyslový komplex a pochopitelně jsou ideologicky svázána s Republikánskou stranou.

Aktivisté si vzali na mušku zejména CNN, MSNBC, Fox News a Bloomberg TV. Vazby na zisk z války a vraždění se daly najít bez problémů. Např. Stephen Hadley, bývalý Bushův poradce pro národní bezpečnost, chtěl okamžité nálety a styl války jako Iráku. Vystupoval ve všech zmíněných TV a psal úvodníky pro pravicový deník Washington Post. Nikdy ovšem v těchto TV nebylo řečeno, že je šéfem zbrojařské firmy Raytheon, která vyrábí střely Tomahawk. Jeho miliónový plat se násobí akciovým podílem ve firmě. To je stejně nezaujatý “expert” jako Bakalou a Babišem koupení čeští novináři.

Demagogická média uvedená v seznamu aktivně spolupracovala s mediálními lobbisty tím, že nikdy neřekla, jaké zájmy vlastně zastupují. Ve 23 vystoupeních těchto lobbistů na CNN nebylo ani jedenkrát řečeno, za koho vlastně kopou. NBC na tom byla o něco lépe: v 16 vystoupeních se vazby na vojenský průmysl zmínily 5x. Stejně mediálně podlým způsobem postupuje i česká televize.

Další mediální hvězdou se stal generál Anthony Zinni, bývalý velitel US Central Command, který se rád ukazuje na CNN and CBS. Nyní je pochopitelně ředitelem firmy BAE Systems, která je jednou z největších zbrojovek světa. Jen kontrakty v USA za rok 2012 obnášejí 6,1 miliard dolarů. A to nepočítáme jeho vazby na celý lobbistický kruh vojensko-průmyslového komplexu ve Washingtonu. Generál po kritice aktivistů začal tvrdit, že jeho funkce jsou veřejné a dají se dohledat. Má pravdu: kdo hledá, ten najde.

Dalšími posly zbrojovek jsou tzv. “vědci”, kteří ve skutečnosti pracují pro vojenské think-tanky a pro propagandistická oddělení vlády, armády a CIA. Typickým příkladem jsou vystoupení “expertky” na Sýrii Elizabeth O’Bagy. Tu museli dokonce z vojenského institutu (Institute for the Study of War) vyhodit, protože lhala o své profesní minulosti. Ale tvrzení této všehoschopné “výzkumnice” zcela běžně citovali nejvyšší politikové USA, například ministr zahraničí John Kerry.

Závěr? Pokud si Babiš a jemu podobní nakoupili média, tak jejich nestrannosti by mohl věřit jen naprostý hlupák. A proč tedy ti moudřejší lidé něco neudělají na podporu nezávislého tisku? Nebo jsou spokojení s tím, že je někdo trvale obelhává? Nebo si myslí jako Švejk, že jich se trvalá manipulace se skutečností nedotkne, protože si vždy budou věřit pravému opaku toho, co se oficiálně říká? Fanatiků různých teorií spiknutí zde běhá možná stejně jako těch babišovsky či bakalovsky svedených a pomýlených. A jejich tisk navíc slouží jako placená skrytá reklama pro všech ostatní demagogy.