Pokud si kliknete na heslo "globální oteplování" nebo na článek Panel IPCC opět potvrzuje vliv člověka na globální oteplování , či na jeho poslední vědeckou verzi pro Arktidu (NOAA ukazuje rozsah globálního oteplování ), pak je těžké vzdorovat vědeckým faktům. Jiná situace nastane, pokud patříte mezi globální znečišťovatele planety jako těchto 90 největších firem (Seznam 90 největších znečišťovatelů planety ). Celkem 90 společností produkovalo 63 % celkových světových emisí skleníkových plynů (měřený byl metan a oxid uhličitý) vyrobených člověkem od roku 1750. Z těchto 90 firem patří 50 z nich k investorům a mezi nimi jsou ti největší znečišťovatelé. Tito globální škůdci planety by museli investovat do obnovitelných zdrojů a do nových technologií, pokud by veřejnost začala brát vážně argumenty zastánců klimatických studií. To se nesmí stát, proto přece média patří těm správným lidem.

Vědecká studie nazvaná v časopise Climatic Change publikovaná pod názvem Institutionalizing Delay: foundation funding and the creation of U.S. climate change counter-movement organizations si dala za úkol zjistit, kdo a jak financuje protiekologická hnutí a kdo potírá vědecké argumenty. Náklady na růst difamační a diskreditační kampaně zaměřené proti argumentům globálního oteplování máte zde.



Strmý růst "investic" do všelikého lhaní zaznamenal zejména korporátní sektor. Viz zelený graf pro organizace založené skrytými dárci. Důvody jsou dva: jednak výše uvedené ekonomické ztráty a dále možnost využít legálního praní peněz v USA, které umožňuje přímé financování podobných kampaní. Viz článek (Politická satira v USA aneb Praní volebních peněz v přímém přenosu ). Tato temná síla peněz (dark money) korporátního bloku nazvaného The climate change counter-movement (CCCM) je skutečně impozantní. Je formovaná na způsob mediální show s hlavními hvězdami, režiséry, muži v pozadí a pochopitelné i skrytými organizacemi financujícími celou kampaň. Vědci znázornili základní investory v podobě tohoto pavouka.



Pokud si kliknete na článek Bratři Kochové aneb Jak jedno procento oblbuje Ameriku , tak uvidíte velmi podobné schéma. Pochopitelně tito neslavní bratři stejně jako mnohé velké těžařské či chemické firmy jsou do této kampaně zapojeny přes skrytou síť dárců, a to přes tzv. "black box", čili nastrčené společnost a anonymní dárce.

Vědci použili data daňového úřadu v USA (IRS) z let 2003-2010. Napočítali celkem 91 CCCM společností všeho druhu a obrat jejich oblbování vyčíslili na hodnotu 7 miliard dolarů během 8 let. V průměru to znamená, že tyto globální společnosti investují více než 900 miliónů dolarů ročně do potírání vědeckých informací. Jde tedy o rozsáhlou politickou akci, která má zřejmě trvat tak dlouho, dokud se všichni neuvaříme. Další hezkou metodu, jak zlikvidovat vědu i s vědci, jsme popsali v článku Jak si korporace koupily vědu i s vědci .