Írán hodlá investovat do rozvoje a modernizace železniční sítě 25 miliard USD. Země láká zahraniční investory i možnou účastí na vytvoření železničního koridoru, který by spojoval Perský záliv s Kaspickým mořem.

Tlak na investice přichází uprostřed rostoucího mezinárodního nadšení pro obchod s Teheránem, zatímco země se snaží těžit z jejího pobřeží v Perském zálivu a pobřeží Kaspického moře. Mezinárodní severojižní dopravní koridor mezi Indii, Ruskem, Íránem, Evropou a střední Asii pro nákladní lodní dopravu, železniční a silniční komunikace se napojí na Hedvábnou stezku. Úředníci říkají, že íránské plány zahrnují zvýšení délky tratí v zemi na 25 tisíc kilometrů v roce 2025 oproti současným 15 tisícům kilometrům.

V současnosti jedná v Íránu delegace dvaceti japonských firem, které mají velký zájem o účast v tomto projektu. Írán má zase zájem o japonskou technologii vysokorychlostních tratí. Írán je obrovská země o rozloze více než 1,6 milionu kilometrů čtverečních. Jeho železniční síť představuje méně než 11 % z celkové přepravy a ukrývá tak velký potenciál, neboť silniční dopravní trasy se vedle známých nevýhod vlivů na životní prostředí vyznačují vysokou nehodovostí.

Zdroj: Press TV


Hodnota článku (rešerše, napsání, korektura, anotace, ilustrace, redakční práce) je ohodnocena částkou: 450 Kč
Pokud chcete na provoz webu přispět, klikněte zde, nebo na baner v úvodní stránce. Děkujeme!