Propagandistické veletoče České televize stojí za zaznamenání, viz naše tematické číslo Komu slouží Česká televize (2013-08). Další veletoč nastartoval natěšený premiér Nečas v Moskvě. Zde prohlásil, že Rusko je hlavním a klíčovým partnerem Čech a nepřímo podpořil odsouzení punkerek z Pussy Riot. Česká TV se zpožděním zhruba tří dnů zaregistrovala tento ideologický obrat. V námi placených veřejno-právních médiích se zpívá píseň podle dané ideologické objednávky. Všichni to víme, ale občas i hodně informovaný občan nestačí žasnout. Ale tento veletoč ohledně Ruska jsme už před rokem předpovídali v článku O máslu a chlebu (01.02.2012) a v článku Jak šlape vládní koalice (09.09.2012).

Pojďme, k větrníku blíže. Nejprve se podívejme na doják mladého blogera alias "sociologa" Stanislava Bilera nazvaný Neuvěřitelné příhody z ruských cest . Podobné kecy jsou vhodné pro svazáckou Mladou frontu, která se může otočit na obrtlíku a nikomu se nic nestane. Bodejť by se stalo, takové mediální korouhvičky fungují okamžitě. Česká televize je větší kolos. Podobna tankeru potřebuje na ideologickou otočku o 180 stupňů trochu víc času.

Před týdnem naše telka básnila o "bojovnících za svobodu" podle partesu Fox News a CNN. Mezitím jsme my i jiné nezávislé weby publikovali článek o lidojedství těchto bojovníků . O tom tehdy nepadlo v hlavních zprávách TV ani slovo, tento úder na solar zdejší manipulátoři ještě zvládli. Jenže přišly věci vážnější, potažmo let našeho vůdce do jisté, předtím tak trochu znepřátelené země. Nejapné referování o bojovnících za svobodu v Sýrii? To by jistě nebylo vhodné před klíčovou návštěvou našeho vůdce v Moskvě. Pevně věříme, že nešel ze Strakovky na TV ani jeden telefonát. To jistě nebylo třeba. Zdejší anonymní šéf-ideolog a hlavní cenzor už umí číst vládní myšlenky sám od sebe. Za to jej přece politikové platí našimi TV poplatky. Takže před několika dny česká nezávislá telka mocně zadula na ruskou notečku a začala konflikt v Sýrii komentovat podle scénáře ruské televize RT . To už je lepší kafe, protože Rusové informují o Sýrii poměrně objektivně.

Další z nesčetných mediálních obratů české TV ukazuje na její prodejnost a politickou závislost. Jako občané bychom měli konečně začít uvažovat o tom, zda musíme této ideologické troubě platit onen obolus, kterým udržujeme na živu její mediální živoření a lidové kecy. Takže máme za redakci e-republiky nápad:

Co kdybychom povinný koncesionářský poplatek (nyní 130 Kč/rok) platili skutečně nezávislým médiím?

Připomínáme, že ze zákona jsou od poplatků osvobozeny "osoby postižené oboustrannou hluchotou nebo slepotou". My, kteří již kecy české TV nevnímáme, neb ji nemáme, jistě patříme do této kategorie. Proto nemusíme platit. A celé vedení ČTV do této kategorie patří také, ovšem z přesně opačného důvodu.