Pokud si kliknete na heslo "sarin", najdete sérii článků komentujících použití tohoto nervového plynu na různých místech během války v Sýrii. Navíc jsme podrobně komentovali všechny tři zprávy o plynových útocích kolem Damašku, které vydala Obamova administrativa, francouzská vláda a OSN. Citujme úvodní část článku o dokumentaci USA s názvem (Oficiální zpráva USA o plynovém útoku v Damašku).

e-republika napsal(a):
Klíčovou část tvoří kapitola "Útok". Kromě konstatování, že Sýrie vlastní chemické zbraně (ani slovo o povstalcích a jejich chemických zbraních), bylo jediným důkazem tvrzení, že USA má jednak důkazy odposlechů armády a jednak satelitní snímky. Ani jeden ze snímků nebyl v prohlášení doložen a stejně tak nebyly doloženy žádné citované odposlechy. Buď si je americká administrativa rezervovala pro interní jednání v Radě bezpečnosti nebo se prostě neobtěžuje dát je veřejnosti k dispozici. Útok údajně začal raketovou a dělostřeleckou palbou ze syrských vládních pozic kolem 2. hodiny ráno dne 21. srpna.

Známý americký investigativní novinář Seymour Hersh napsal 8. 12. tento článek, v němž nepřímo potvrzuje naše závěry. Novinář obvinil Obamu ze stejných lží jako předešlého prezidenta Bushe, který vylhanými argumenty zahájil předem plánovanou druhou válku v Iráku. Obama si podle Hershe vybíral zpravodajské zprávy o útocích jako "hrozinky na dortu" ("cherry-picked intelligence"), aby ospravedlnil připravovanou americkou intervenci v Sýrii. Tu, jak známo, zastavila flotila ruských lodí nyní kotvících před břehy Sýrie. Klíčový nález Hershova článku ukazuje, že Obama jednak neměl kdy svolat delší poradu, protože během dvou dní od nálezu obětí a vydání americké zprávy byl nepřetržitě na cestách. Za druhé, předběžný monitoring zpráv z Pentagonu a CIA dodávaný do Bílého domu ukazuje, že nebyly provedeny žádné zvláštní jednání a analýzy situace, které by ospravedlňovaly oficiální americkou zprávu. Jinak řečeno: prefabrikát byl hotov a bylo celkem jedno, jaký "casus belli" ospravedlní humanitární bombardování USA.

Nálezy článku Syrská řeholní sestra ukazuje manipulace videí útoku sarinem už pomalu začaly kolovat i oficiálním českým tiskem. Analytický tým vedený řeholní sestrou Agnes jasně dokázal, že mnohá videa jsou podvod. Klíčový nález této řeholnice již Rusové a syrská vláda poslali vyšetřovacímu výboru Rady bezpečnosti. Je to trapné zejména pro USA, jejichž úřady a armáda se těmito záběry oháněly při počítání obětí. Článek Stojí Saúdská Arábie za nedávnými útoky nervovým plynem? navíc ukazuje stále reálnější možnost zapletení cizích států. Syřané v Damašku, kteří bojují na straně povstalců proti Asadovi, údajně prohlásili, že chemické zbraně dostali od Saúdské Arábie, konkrétně od prince jménem Bandar bin Sultan, který je od roku června 2012 šéfem saúdsko-arabské bezpečnostní služby.