Západní masová média už musí lhát trvale. To je ovšem úporná záležitost, která vyžaduje nikoliv invenci, ale denní dřinu. Pak se ovšem tvorbě příliš nedaří. Česká televize, Britské listy a Babišova média by mohla vyprávět, zejména o Ukrajině a Rusku.

Naopak Rusové pronikají do západního mediálního prostoru s jednorázovými výborně připravenými akcemi, které přinášejí dlouhodobý efekt a jsou správně zaměřeny. Navíc do sekundárního účinku přiberou i automatickou reakci protivníka. Jeho podmíněný reflex funguje jako slintání Pavlovova psa. Příklad je zde.



Ruský vládní kanál RT News poslal do Londýna várku reklam, které ukázaly největší lži a trapnosti Blaira, Bushe a Powella ohledně války v Iráku. Varování bylo doprovázeno obecně velmi správným výrokem bránícím svobodu tisku: "This is what happens when there is no second opinion." To si britské úřady nedaly líbit a ve své tuposti část plakátů zcenzurovaly. Viz velkými písmeny napsaný titul "Redacted" začerňující části plakátu. Vlevo je originál, vpravo zcenzurovaná verze. Bush a Blair vykřikuje o atomových zbraních Saddáma, které mohou do 45 minut napadnout Západ.


Na dalším tentokrát originálním obrázku Colin Powell ukazuje své slavné trubičky. Všichni ví, že druhá, vylhaná válka v Iráku byla protiprávní. Jen se o tom nesmí nahlas mluvit. Takže kampaň RT News splnila svůj účel na výbornou. Ukázala slovem a příkladem britské vlády na skutečný stav demokracie. Britské listy nám o tom jistě napíší více, sedí přímo u zdroje.